Szombat esti láz 2012 - Csonka András mesél a szorongásairól

A színész-műsorvezető autogén tréninggel és agykontrollal kezeli a szorongását, így legalább elkerüli a nyugtatókat. Az alternatív kezelés hasznos, de ettől még izgul a Szombat esti láz vezetése és a Mary Poppins-beli szerepe miatt is, habár azt mondja, éppen a bizonytalanság az, ami előre viszi. Mindenesetre nagyon hálás az RTL Klubnak, hogy Stohl helyett ezúttal rá esett a választásuk, de biztos abban, hogy színészkollégájára is számítanak a jövőben. Mindig azt gondoltam, hogy ennyi szorongással csoda, hogy élek. Nagyon tudok izgulni, de az utóbbi időben ebből a szempontból is életmódot váltottam, a mindennapjaim része lett az autogén tréning és az agykontroll. Óriási paragép vagyok, így aztán a Mary Poppins premierjéhez közeledve egyre jobban izgulok, hogy minden rendben menjen, nagyon vigyázok, nehogy megfázzak” – kezdte a Velvetnek Csonka András, aki most hirtelen két nagy feladatot is kapott. Az egyiket, a Szirtes Tamás rendezte Mary Poppinst a napokban mutatják be a Madách Színházban, ebben Berti szerepében tűnik fel, a másik pedig a Szombat esti láz az októberben induló RTL II-n, amiben ezúttal nem táncosként, hanem műsorvezetőként kell helyt állnia Oroszlán Szonja oldalán.
Én-korlátot ugrott át
A 47 éves színész már csak korábbi porckorongsérve miatt is nagy munkaként tekintett Berti karakterére, amiről egyébként úgy nyilatkozott: számára ez egy álomszerep. „Nekem ez a negyvenes éveim második felében már nagyon nagy dolog, és hiába mutatták ki, hogy a testem elvileg 29 éves, a tények ettől még tények maradnak” – magyarázta a Ding-dond atyja, aki a tavalyi casting után New Yorkba utazott a darab koreográfusával, Tihanyi Ákossal, hogy megnézze az eredeti előadást. Akkor már tudtam, hogy egy olyan darabról van szó, amikor hosszú-hosszú évek óta beleütközhetek a saját korlátaimba, jobb esetben átléphetem azokat. A New York-i előadás csodálatos volt, hihetetlen a látványvilága, beleragadtunk a székbe a koreográfussal. Óriási kihívás nekem ez a szerep, mert amellett, hogy még soha olyan darabban nem játszottam, amiben ennyit kellett volna táncolni, hatalmasak az elvárások is, hiszen mindenki ismeri a mesét, vagy látta, vagy olvasta, vagy olvasták neki. Ettől pedig még nagyobb a tét, hogy bukik-e az ember vagy sem.”
A darabban szteppelnie is kell, így a májusi próbakezdet óta heti egy különórát vett, hogy felzárkózzon a kollégáihoz, akiknek nagy részével egyébként még sohasem dolgozott együtt. „Szirtes Tamással is elképesztő volt dolgozni, látni, ahogy a kisujjában van ez az egész musicalvilág, és milyen kulturáltan, milyen humorral tudja vezetni a próbákat. Tihanyi Ákos pedig egészen egyszerűen zseniális koreográfus, a maximumot hozta ki belőlünk. Nagyon élvezem az egészet. Mivel szabadúszó vagyok, a csapat nagy részével még sosem dolgoztam, így az is sok energiát vitt el, hogy megfeleljek ennek az új helyzetnek” – fejtegette Csonka, majd hozzátette, már most tudja, hogy a premier után jön az ürességérzet, hiába maradnak meg a régi szerepei és jön a Szombat esti láz. „Persze, ezek mind jók lesznek, a műsort is nagyon várom, de ettől még olyan intenzitású volt ez a próbaidőszak, hogy furcsa lesz visszaállni a normál állapotba. Sőt, valójában úgy gondolnám, hogy az lenne a normális, ha ezek után ez mindig így menne, mert így tudnék fejlődni.”
Elegáns, jó illatű műsort akart vezetni
A jövő év elején induló Szombat esti lázat ezúttal nem Ördög Nóra és Stohl András, hanem Csonka András és Oroszlán Szonja kapta meg, utóbbi döntésében állítólag nagy szerepe volt annak, hogy színészkollégáját – akivel a Mary Poppinsban is együtt dolgozik – kapta műsorvezető-társául. „A Szombat esti láz életem egyik legnagyobb sikerélménye, mert színészként is nagyon sok mindent csináltam, de azért ennyi ember szeme láttára még nem sikerült nyernem, mint ugye 2006-ban, Keleti Andi oldalán. Aztán 2008-ban visszatértünk, de az már nem volt jó élmény, akkor indult a porckorongsérvem, és lelkileg sem voltam a topon, ez pedig nyilván a műsornak sem volt jó. Azt tudtam, hogy táncosként már nem vállalnám, ennél fantasztikusabb szerepet nem is találhattak volna nekem.”
Csonka azt mondja, a tizenegy évnyi Reggelizés alatt is úgy érezte, épp olyan műsorra vágyik, mint a Szombat esti láz, amit a következőképpen írt le: „elegáns, jó illatú, látványos műsor, tele fényekkel, csillogással, nagyzenekarral, és közel áll a revük, a színpad világához.” A táncos showműsor vezetésére titkon azért számított, már csak azért is, mert betéve ismeri az egészet, a menetét, a formátumot, a stílust. Szó sincs arról, hogy azt gondolnám, hogy akkor majd én megváltom a világot, mert Stohl Bandi és Ördög Nóri egészen elképesztően magas színvonalú és jó műsorvezetői voltak a műsornak. Nem tudom, miért történt ez a változás, de azt sosem titkoltam, hogy Bandit a generációm egyik legjobb színészének és műsorvezetőjének is tartom. Biztos vagyok abban, hogy valamilyen módon a csatorna gondolkodik benne is, bár erről sincs semmilyen információm” – méltatta börtönjárt kollégáját Csonka András, majd hozzátette, azért hadd legyen kicsit önző, és hadd örüljön kicsit annak, hogy végül rá és Oroszlán Szonjára esett a választás.